Returpolicy - 60 dagars öppet köp | Beslagonline.se
Välj land
  • 1-3 dagars leveranstid
  • 60 dagars öppet köp
  • Säkra betalningar
Betalning VISA kort Betalning Mastercard Betalning Swish Betalning KlarnaBank IDTrygg e-handel
Uppdatera

Retur

Vi på Beslag Online erbjuder ångerrätt i 60 dagar enligt distans- och hemförsäljningslagen. Gäller från den dagen du mottagit dina varor. Varorna behöver returneras i ett oförändrat skick för att du som kund ska få en fullständig kreditering. Eventuella kostnader som uppstår i samband med att varorna skickas tillbaka skall bekostas av köparen. Vi erbjuder inte några fria returer som en del i vårt miljötänk. Det är du som kund som ansvarar att paketet kommer fram till oss, därav rekommenderar vi att paketet skickas med spårning. När vi mottagit ditt paket kommer vi att kontrollera produkterna och sedan kreditera dig det som returnerats till oss. 

Så här returnerar du din order:

1. Logga in på hemsidan.

- om du är på dator:


- om du är på mobil:




2. Klicka på retur.

- Börja med att skapa ett returärende.

- Välj den order du vill returnera.

- Välj vilka produkter som ska returneras. Fyll i kvantitet och skäl.

- Lämna ett meddelande om det behövs (valfritt).

- Klicka på fortsätt och du är klar!

3. Du kommer få ett mail som bekräftar att vi tagit mot ditt returärende. Kort där efter kommer du få ytterligare ett mail med en länk. Klicka på länken och skriv ut din returetikett. Placera denna på ditt paket och lämna in paketet hos ditt postombud. Använd returetiketten och lämna in ditt paket. Mer information om hur du lämnar in ditt paket nedan.

NOTERA!
För att göra en korrekt retur måste du registrera returen online innan du skickar tillbaka din order. 

Så här lämnar du in ditt paket:

När du har registrerat din retur online, förbered ditt paket. Skriv ut och använd returetiketten du fått på mail. Lämna in paketet hos ditt närmsta postombud.

Returavgiften på 59 kr kommer att dras från din återbetalning.

Använd samma låda som du fick produkterna i. Se till att den är ordentligt förseglad så att produkterna levereras i gott skick.

Har du fått fel produkt eller är din produkt trasig? Om du behöver göra en reklamation, kontakta info@beslagonline.se så hjälper vår kundtjänst dig vidare.

Följande adress gäller vid returnering:

Beslag Online
Inre Kustvägen 32
269 43 Båstad
Sverige 

Reklamation

Vid eventuella fel eller brister gällande Beslag Onlines produkter måste det påpekas inom en rimlig tid efter att det eventuella felet upptäckts. Det är kundens ansvar att visa upp felet samt berätta hur felet uppkom. Skulle du upptäcka ett fel vänligen kontakta Beslag Online snarast. I allmänhet kan du bara reklamera ett fel som uppstod inom två år efter det att varan levererats till dig. Enligt konsumentköplagen har du som konsument 3 års reklamationsrätt, vilket innebär att du kan få varan reparerade, utbytt, pengarna tillbaka eller reducerat pris mot uppvisning av fel eller brist. Det måste tydligt framgå att det är fel eller brist på produkten för att kunna åberopa något av ovanstående.
Om du vill reklamera en produkt kan du göra det genom att kontakta kundtjänst via e-post info@beslagonline.se. I e-postmeddelandet beskriver du felet och skickar med ditt ordernummer, bifoga gärna med bilder på produkten för att snabba på samt underlätta reklamationshanteringen. 

När du fått bekräftelse från oss om godkänd reklamation, returnera varan till adressen nedan:
Beslag Online
Inre Kustvägen 32
269 43 Båstad
Sverige