Köpvillkor
Dessa köp- och leveransvillkor gäller för www.beslagonline.se. Villkoren gäller i de fall där inga andra skriftliga avtal mellan dig som köpare och Beslag Online har ingåtts och avser alla köp och beställningar gjorda av kunder bosatta i Sverige. Vi på Beslag Online hjälper inredningsintresserade och hemmafixare över hela Europa att göra stora förändringar med små detaljer. Oavsett om du letar efter modern design, klassisk stil eller inredningsdetaljer som passar i de mer lantliga miljöerna, har vi det du söker. I vårt produktsortiment hittat du bland annat mer än 1000 olika modeller av handtag och knoppar. Din beställning kommer att behandlas snarast möjligt, dock tidigast nästa arbetsdag från tidpunkten du la din beställning. Vid frågor vänligen kontakta vår kundtjänst på info@beslagonline.se.
Huvudkontor & Lager/Returadress:
Beslag Online i Båstad AB
info@beslagonline.se
Org.nr. 559023-4430
Inre Kustvägen 32
269 43 Båstad
Sverige
Ansvar
Beslag Online kan inte hållas ansvariga för att kunden lägger rätt order i webbshoppen. Det är alltid kundens ansvar att given order på www.beslagonline.se är korrekt ifylld.
Köp
När kunden registrerar en order i kassan ingås avtal om köp mellan kund och Beslag Online. Bekräftelse på beställningen skickas till den e-postadress kunden angav när köpet genomfördes. Skulle eventuella felaktigheter i pris, leveranstid eller andra omständigheter förekomma, förbehåller sig Beslag Online rätten att ändra detta i efterhand. Om detta skulle inträffa kommer vi kontakta och informera kunden. Kunden har då möjligheten att ändra eller annullera beställningen.
Beslag Online ingår endast avtal med personer som är myndiga (18 år och över), alternativt omyndig person med målsmans tillstånd och godkännande. Beslag Online förbehåller sig rätten att neka en order.
Pris & Betalning
Alla priser på hemsidan är dagsaktuella, inklusive 25% moms. Momsen är inkluderad i totalkostnaden kunden ser i kassan. Priserna inkluderar inte fraktkostnad, Beslag Online erbjuder fri frakt på ordrar med ett ordervärde över 499kr. På ordrar med ett ordervärde under 499kr tillkommer en fraktkostnad, kostnaden beror på valt fraktsätt.
I samarbete med Klarna erbjuder vi Klarna Checkout som betalningssätt. Klarna erbjuder flera olika betalningsalternativ för dig som kund. Klarna presenterar viss information för dig så snart du är identifierad och inloggad hos Klarna. När du har identifierats uppvisar Klarna vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Din betalningsperiod börjar när beställningen skickas från vårt lager. För kontaktuppgifter och ytterligare information om Klarna och Klarna Checkout, gå till klarna.se.
Betalningsalternativ
FakturaNär du väljer att betala med faktura erbjuder Klarna dig möjligheten att betala inom 30 dagar efter ditt köp. Din faktura aktiveras och skickas till dig via den e-postadress som du uppgav vid köptillfället. Fakturan skickas samtidigt som din order skickas från vårt lager.
Delbetalning
Du kan välja att dela upp din betalning på flera betalningstillfällen mot en fast månadsavgift samt en räntekostnad. Via Klarna kan du skräddarsy din betalningsplan och du kan när som helst betala av hela den kvarvarande skulden, då avslutas automatiskt ditt konto hos Klarna. Det krävs ingen registrering eller kreditanmälan. Läs mer om villkoren för delbetalning hos Klarna.
Direktbetalning
Med Klarnas betala direkt kan du genomföra en betalning direkt från ditt bankkonto med mobilt bank-ID. Automatisk dragning från ditt bankkonto, baseras på autogiro och ditt konto debiteras ca två bankdagar efter köpet genomförts eller att varan skickats. Vid banköverföring debiteras ditt konto omedelbart efter att beställningen har lagts.
Bankkort
I Klarna Checkout kan du välja att betala direkt med något av följande bankkort: VISA, Mastercard. När du väljer Betal-/Kreditkort i kassan fyller du i kortägarens namn, kortnummer, kortets utgångsmånad och kortets CVC-kod. CVC-kod är de tre/fyra sista siffrorna i signaturfältet på baksidan av kortet vid betalning med VISA, MasterCard. Pengarna dras direkt från ditt bankkonto i samband med att du godkänner transaktionen. I vissa fall använder vi oss av en s.k. 3D Securelösning när du betalar med kort. Du använder då en personlig PIN kod i ett extra steg innan betalningen slutförs.
Swish
I Klarna Checkout kan du välja att göra ditt köp med denna populära betallösning. Betalningen dras då direkt från det bankkonto som är kopplat till Swish. Vid en eventuell återbetalning återbetalas pengarna direkt till det konto som är kopplat till Swish.
Priser
Alla priser vi har på sajten är inklusive moms. Om du köpt en produkt till ett uppenbart felaktigt pris kommer vi att kontakta dig och vi förbehåller oss i dessa fall rätten att justera priset, samt debitera mellanskillnaden, alternativt låta dig ångra köpet samt få återbetalning. Vi reserverar oss även för tryckfel och felaktigheter i vår marknadsföring, nyhetsbrev och övrig extern kommunikation. I dessa kanaler gäller samma som för uppenbart felaktiga priser på hemsidan.
Återbetalningar
Vid en eventuell retur återbetalas dina pengar när Beslag Online har mottagit, behandlat och godkänt returen på vårt lager. En bekräftelse skickas alltid via e-post till dig som kund att returen är godkänd. Återbetalning sker alltid via samma betalningssätt som användes när ordern registrerades i vår kassa. En återbetalning kan ta upp till 5-7 bankdagar. Om betalning skett med faktura betalas antingen pengarna ut direkt till det konto som användes för att betala fakturan alternativt skickar Klarna ut ett återbetalningsformulär via e-post.
Rabattkoder
Ibland kommunicerar Beslag Online ut rabattkoder till kunder. Rabattkoder kan inte kombineras och gäller inte på varor som är prisnedsatta under en kampanj. Om du som kund använt en rabattkod som inte är utställd till dig förbehåller vi oss rätten att neka användandet, samt kontakta dig för att avbeställa din order alternativt debitera det rabatterade beloppet.
Spridning av rabattkoder
Det är inte tillåtet att dela rabattkoder publikt i sociala medier eller andra externa kanaler, såvida inte detta tydligt kommunicerats och godkänts av oss.
Leverans & Transport
Leveranstiden baseras på de produkter som du har beställt. I vår webbshop visas en ungefärlig leveranstid för varje produkt. Det är den leveranstiden som gäller om inget annat anges av Beslag Online, vanligtvis är leveranstiden 2-4 arbetsdagar. Vi bearbetar din order första arbetsdagen efter din beställning. Vid högtider och Black Week kan hanteringstiden påverkas. Beslag Online skickar via e-post en leveransbekräftelse med information om hur du spårar din order när den har lämnat vårt lager.
Leveransalternativ
I dagsläget erbjuder Beslag Online dig som kund att antingen välja mellan att hämta ut din order hos ett ombud, Instabox-skåp eller hemleverans till dörren. Vi kan ej ändra leveransadress på en order efter att ordern har registrerats hos oss. Beslag Online använder sig av Postnord och Instabox som transportpartners.
Delleveranser
I de fall då en eller flera produkter i en order har längre leveranstid än andra produkter i samma order kan den komma att delas upp i 2 leveranser. De resterande produkterna skickas så fort de har inkommit i lager igen.
Försenade leveranser
Vi gör allt som står i vår makt för att leverera din order enligt utlovad leveranstid eller tidigare. Om en vara avviker mot den utlovade leveranstiden och det uppstår leveransförsening meddelar vi dig detta genom e-post. Du kan när som helst helt eller delvis avboka din beställning om vi inte håller våra utlovade leveranstider. Vi på Beslag Online vill uppmärksamma dig på att inte boka in eventuella hantverkare samma dag som din leverans väntas anlända. Beslag Online ersätter inte förlorad tid med din hantverkare pga. försenad leverans. När din order lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till Postnord eller Instabox och vi kan ej lämna någon leveransgaranti. Observera att fraktbolagen inte alltid lyckas leverera på det exakta leveransdatumet då det kan uppstå en leveransförsening.
Leverans av varor från Beslag Online anses som klar när kunden har mottagit sin beställning. Transport av varorna ansvarar den aktuella transportören för och avtalet mellan Beslag Online och transportören gäller.
Ej uthämtade paket
Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket. Ditt paket ligger normalt kvar hos ombudet/terminalen i 14 dagar efter att det ankommit. Skulle du inte hämta ut ditt paket inom 14 dagar så kommer paketet att gå i retur till oss och vi kommer att debitera dig 99 kr för ej uthämtat paket. Vid eventuell ånger när paketet väl skickats behöver kunden ta emot paketet för att sedan returnera det till oss. Hämtas paketet inte ut och skickas i retur kommer kunden debiteras 99kr.
Transportansvar, skador på försändelser
Om varan skadas eller kommer bort under transporten från Beslag Online på väg till kund är Beslag Online ansvarig. Om varan skadas eller kommer bort då du på eget initiativ återsänder den är du som avsändare ansvarig för godset. Vi rekommenderar därför att du packar försändelsen noga i originalförpackning eller likvärdigt packmaterial. Dessutom bör godset försäkras och skickas som spårbar sändning vid retur. Om du vid mottagandet av ditt paket upptäcker att försändelsen är synligt transportskadad skall detta reklameras inom skälig tid. Detta gäller både vid hemleverans och när du själv hämtar paketet hos ett ombud. Om du vid uppackning upptäcker att innehållet är skadat, ber vi dig kontakta oss på info@beslagonline.se.
Ångerrätt & Returer
Vi följer självklart Distansavtalslagen som ger dig 14 dagars ångerrätt. Men vi på Beslag Online vill göra det ännu tryggare för dig som kund och har därför Öppet köp i 60 dagar. I det fall kunden inte är nöjd med sitt köp har de alltså 60 dagars ångerrätt ifrån dagen ordern mottagits. I de fall ordern har dellevererats gäller datumet för respektive produkt och leverans.
Ångra köp på ej hanterad order
Om kunden vill nyttja sin ångerrätt innan ordern har hanterats hos Beslag Online kan de häva köpet utan kostnad. I de fall ordern har dellevererats och resterande produkter på ordern inte hanterats är det okej att häva köpet. Det går även att ta bort produkter på en order efter att den registrerats om dessa produkter inte hanterats. För att häva ett köp eller ta bort produkter på en order, kontakta vår kundtjänst på info@beslagonline.se.
Ångra köp efter leverans
För att utnyttja ångerrätten på en order efter hantering hos Beslag Online behöver kunden ta emot ordern för att sedan returnera den till oss. Om ordern inte hämtas ut kommer kunden debiteras 150kr. Ett ångrat köp är ej giltigt förrän kunden har fått en bekräftelse via e-post ifrån Beslag Online. 14 dagar från ångerbekräftelsen ska produkten returneras till Beslag Online.
Returer
Beslag Online inkluderar en retursedel i samtliga sändningar. Denna retursedel skall användas för att returnera paket. Beslag Online bekostar ej returen som kostar 59kr. Denna summa dras av på beloppet som krediteras kunden. Om kunden returnerar en order utan att använda den inkluderade retursedeln blir kunden ansvarig för att arrangera och betala returfrakten. Beslag Online kan inte ta emot sändningar som ska hämtas ut hos ombud.
Här hittar du vår ångerblankett.
Returadress:
Beslag Online
Inre Kustvägen 32
269 43 Båstad
Sverige
Varornas skick vid retur
Kunden har rätt att öppna eventuella emballage för att inspektera produkterna. Varorna behöver returneras i ett oförändrat skick för att du som kund ska få en fullständig kreditering. Beslag Online har rätt att göra ett värdeminskningsavdrag på varans kostnad, i de fall varan är använd i större utsträckning än vad som är tillåtet.
Hanteringstid
Från att en retur har ankommit till vårt lager reserverar vi oss en hanteringstid på upp till 7 arbetsdagar för att inspektera produktens skick och registrera produkterna som returnerade.
Återbetalningar
Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från den dag då vi fick ditt meddelande om att du ångrat köpet. Vi förbehåller oss dock rätten att avvakta återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig eller tills du sänt in ett bevis på att du återsänt varan, beroende på vilket som inträffar först. Återbetalning sker alltid via samma betalningssätt som användes när ordern registrerades i vår kassa. En återbetalning kan ta upp till 5-7 bankdagar. Om betalning skett med faktura betalas antingen pengarna ut direkt till det konto som användes för att betala fakturan alternativt skickar Klarna ut ett återbetalningsformulär via e-post. Om du har valt att betala med kredit-/betalkort eller direktbetalning sker återbetalningen till samma konto som du har använt. Vid alla returer skickas en bekräftelse via mejl till dig att returen är hanterad, alternativt avslutad hos Klarna.
Reklamationer
Beslag Online följer konsumentköplagen som innebär att du som kund har 3 års reklamationsrätt efter att du har mottagit varan. Vid en reklamation ber vi dig kontakta vår kundtjänst på info@beslagonline.se och beskriva felet samt skicka med bildbevis. Reklamationsmeddelande som har lämnats inom två månader anses alltid ha lämnat i rätt tid. Vi rekommenderar därför att du inspekterar produkterna direkt. Vid godkänd reklamation ersätter Beslag Online produkten/produkterna och står för eventuell fraktkostnad. När din reklamation är registrerad, kommer vi att återkoppla till dig inom den närmaste veckan eller så snart som möjligt för att hjälpa dig vidare med ditt ärende.
Adress:
info@beslagonline.se
Beslag Online
Inre Kustvägen 32
269 43 Båstad
Sverige
Dokumentation & vägledning
I de fall det behövs produktbeskrivningar och manualer för en produkt går de att finna under produkten i webbshoppen. Beslag Online garanterar att alla våra varor uppfyller kraven för CE- märkning.
Tvist
Vid klagomål eller synpunkter på våra tjänster eller produkter ska du kontakta vår kundtjänst på info@beslagonline.se. I de fall du inte känner att ditt ärende har hanterats på rätt sätt kan du vända dig till en lokal konsumentvägledare eller Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Vi följer alltid ARN:s rekommendationer.
Kontaktuppgifter till ARN:
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
www.arn.se
Alternativ tvistlösning
Du har i din egenskap av konsument inom EU rätt att, om du har ett klagomål om ett köp vilket inte kunnats åtgärdas genom direktkontakt med oss, vända dig till ett alternativt tvistlösningsorgan. EU-kommissionens plattform för klagomål finns tillgänglig på https://ec.europa.eu/odr.Force Majeure
Beslag Online är befriade från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet ska anses vara bland annat myndighetsåtgärd eller underlåtenhet, ändrad eller nytillkommen lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad/strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.
Personuppgifter & Integritetspolicy
Då du skickar en ansökan till Beslag Online registreras dina personuppgifter i vårt system. I enligt med GDPR, måste du godkänna och ge samtycke till att vi registrerar dina uppgifter vilket du gör i samband med att du skickar din ansökan eller genomför ett köp. Du har rätt till registerutdrag, du har rätt att få informationen och begära rättelse av felaktiga personuppgifter. Du har rätt att få personuppgifterna raderade eller begränsa personuppgifterna samt rätt att göra invändningar. Du har även rätt till dataportabilitet.
Läs mer om vår integritetspolicy här.
Kontakt
Om du vill komma i kontakt med oss är du välkommen att kontakta vår kundservice via e-post på info@beslagonline.se. Vårt mål är att besvara ditt e-postmeddelande inom 24/h. Observera att vid högtider kan svarstiderna vara något längre.